Aquest matí un bon grup de 15 persones (i pensava que no s’hi apuntaria ningú!) ens hem animat a fer el nostre 8è tram del Camí de Ronda de la Costa Brava, des de Palamós (on vàrem acabar el 30 de maig) fins a Calella de Palafrugell. Ha estat el tram amb el que hem celebrat la cloenda d’aquesta petita “aventura” fins a retrobar-nos passat el calorós estiu.

Hem iniciat el trajecte dalt el port esportiu i la primera cala que hem vist és la Cala Margarida; hem pujat fins al Cap Gros; hem baixat pel terreny escarpat del Rec de Fenals; hem envoltat la Platja de la Fosca i, des del seu extrem nord, hem enllaçat amb un històric i rehabilitat camí de ronda que presenta una successió d’escalinates, deixant a mà dreta el castell medieval de Sant Esteve de Mar.

Més endavant hem arribat a la Pineda d’en Gori, sota la qual hi apareix la Cala S’Alguer, amb les antigues i acolorides barraques de pescadors que remunten al s. XVI. Hem resseguit els murs de la finca Mas Juny, refugi d’intel.lectuals durant el primer terç del s. XX i hem arribat a la Platja de Castell. Ja ens hi haguéssim quedat, ja, per fer el “banyitu”, però la majoria ha decidit continuar i fer-ho seguint el sender litoral que dóna accés a un reguitzell de cales fabuloses.

Però abans hem pujat fins el promontori de l’Agulla de Castell on hi ha les restes d’un poblat iber del s. VI aC, sobre el racó que oculta la Cova de la Foradada. Hem seguit pujant fins dalt de tot per acabar baixant fins a una pista forestal que dóna accés a unes finques. Hem vorejat la primera d’elles i hem tornat a enllaçar amb el camí de ronda passant per Cala Corbs, Cala Canyers i Cala Estreta. Des d’aquesta darrera cala, caminant per la sorra, hem passat pel salvatge Cap de Planes des d’on es pot veure fàcilment el petit arxipèlag de les Illes Formigues i, baixant unes escales i passant per un túnel de roca, hem arribat a la Cala el Crit.

Per fi! Aquí sí! Aquí hi hem fet el desitjat “banyitu”. Perquè hem passat moltíssima calor i ens havíem de refrescar sí o sí. Val a dir que és una cala espectacular, però amb uns còdols enormes dins l’aigua que en dificultaven l’accés i, per acabar de adobar-ho, estava plena d’eriçons de mar. Però res ens atura i cadascú ha fet el que ha pogut per tal de gaudir de la frescor de l’aigua.

Un cop s’ha refrescat tothom, hem tornat a pujar escales amunt, hem seguit una pista forestal, hem resseguit el perímetre del Jardí Botànic de Cap Roig i hem arribat a l’àrea residencial de Calella de Palafrugell. Les tres Carme i la Margarita no hem pogut resistir la temptació d’un segon “banyitu” a la platja que hi a just sota l’Hotel Sant Roc, mentre altres es reconfortaven amb una cerveseta i altres anaven a recollir els cotxes a Palamós.

Hem acabat dinant sota un porxo súper airejat al restaurant “Can Quim de Les Palmeres” de Palafrugell. Ha estat un encert perquè hi hem menjat (i begut) la mar de bé, com sempre. I és que, fins ara, anem tenint molta sort tan pel que fa a les condicions climatològiques com pel que fa al tema de la “manduca”.

Ha estat una sortida molt feixuga per la calor que hem passat però, com sempre, amb la satisfacció d’haver-la fet sense incidències i amb la companyonia de tot el grup. Amb aquest 8è tram d’uns 12kms ja hem cobert una mica més de la tercera part de tot el Camí de Ronda que va des de Blanes fins a Port Bou (220kms).

Seguirem a finals de setembre. Bon estiu per a tot el grup!!!