Després d’unes quantes setmanes organitzant-nos, aquest matí hem participat per quart any consecutiu a la Oxfam Intermón Trailwalker. Es tracta d’una aventura esportiva i solidària, amb un propòsit que va més enllà d’arribar a la meta. Cada quilòmetre que es recorre compte per a construir un futur millor i portar aigua neta allí on més es necessita.
La Trailwalker ofereix quatre modalitats (de 100, 50, 25 i 10kms) i Ermessenda hi ha participat sempre en la modalitat de 10kms, que va des del Pavelló Municipal de Santa Cristina d’Aro fins al Passeig del Mar de Sant Feliu de Guíxols.
Vàrem començar l’any 2023 amb dos equips de 10 persones cadascun; vàrem seguir el 2024 amb 3 equips de 10 persones i tant l’any passat com enguany hi hem participat amb 5 equips de 10 persones (total 50 persones). No anem a guanyar res, més enllà de la satisfacció de poder contribuir a aquesta causa solidària, per una banda caminant els 10kms, més o menys plegades (depenent dels diferents ritmes) i, per altra banda, fent una bona aportació econòmica: enguany de 2.625€!!!
Amb la Trailwalker 2026, Oxfam ha celebrat la 15ª edició d’aquesta important iniciativa i, segons han informat, amb una participació de més de 2.000 persones (1.500 el dissabte i 500 el diumenge), amb 344 equips recorrent la Via Verda de Girona. La recaptació total ha arribat als 400.000€, per fer front a les conseqüències de la crisi climàtica i garantir l’accés a aigua potable a comunitats d’Àfrica, Àsia i Amèrica Llatina.
A partir de les 9:30h del matí, ens hem trobat a l’exterior del Pavelló Municipal de Santa Cristina d’Aro, a la zona on s’habilita tota la infraestructura i logística de la cursa. Ens hem equipat amb els corresponents dorsals, buffs, …, i ens hem assegurat de que tothom (dels nostres cinc equips) portava la samarreta d’Ermessenda. Hem tingut unes poques baixes de darrera hora que no hem pogut cobrir, però que sabem que ens han acompanyat des d’on eren.
Hem aprofitat l’espera fins a l’hora de sortida per fer entrega del premi que li ha tocat a la nostra companya i sòcia d’Ermessenda, Mercè Arbiol; la Mercè és sòcia d’Ermessenda des de mitjans de setembre de 2025, ha tingut l’oportunitat de participar en dos sorteigs a través de les graelles solidàries que hem organitzat per La Marató 3Cat 2025 i per la Trailwalker 2026 i ha guanyat els premis d’ambdues graelles (250€ i 500€, respectivament). Valorarem si la deixarem participar a cap altre sorteig (és broma!).
Abans de començar la cursa, hem gaudit d’una bona estona, amb fotos, la xerinola d’Ermessenda i la de l’Organització d’Oxfam.
Hem sortit a les 11:00h en punt de sota l’arc de sortida i amb una molt bona marxa. Creiem que s’han batut alguns rècords personals, perquè es donava la circumstància de que l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro ha organitzat també per avui el Dinar Anual per la Gent Gran del municipi i, entre els participants a la Trailwalker, érem 14 persones les qui volíem arribar a temps i en bones condicions pel dinar. I ho hem aconseguit!!!
Entre les 12:30 i les 13:00h ha arribat tothom a la meta, on ens han rebut algunes companyes i alguns companys d’Ermessenda: de nou, xerinola, sessió de fotos i fugida cap a Santa Cristina d’Aro de les del dinar, mentre que la resta s’ha quedat una estona més per gaudir del que s’oferia a les carpes d’avituallament.
I, entre les converses d’unes i altres, ja parlàvem de tornar-hi l’any vinent, qui sap si amb més equips o amb alguna altra modalitat!
Hem rebut una nota d’agraïment de l’Organització de l»Oxfam per la nostra participació i això no ha sigut més que el colofó a una jornada assolellada i festiva, digna d’Ermessenda.
Moltes gràcies a tothom qui ha participat, bé sigui amb la seva contribució econòmica per ajudar a aconseguir l’aportació necessària per a participar, bé sigui caminant els 10kms, bé sigui animant-nos a la sortida i a l’arribada, bé sigui recollint-nos a Sant Feliu de Guíxols,,, Som un molt bon equip!!!
Més fotos >>> 260419 – TRAILWALKER AMB ERMESSENDA