Aquest matí es celebrava la 3a edició del Dans’Aro, festival infantil de danses de la Vall d’Aro. I, com que la Colla de Sardanes d’Ermessenda ja fa tres cursos que impartim sessions d’introducció a la sardana a l’Escola Pedralta, ens hi han convidat i ens feia molta il.lusió assistir-hi. Per aquesta raó, hem decidit que escurçaríem el temps de marxa nòrdica per poder arribar-hi a una hora raonable.
Ens hem trobat 6 «marxoses» davant la màquina de tren que hi ha a Castell d’Aro i ens hem dirigit cap al Parc dels Estanys amb l’objectiu de poder estar de tornada sobre les 11:30h al Camp de Futbol del poble que és on es celebra el Dans’Aro. Tot i que ens hem aturat per descansar una mica i per fer més d’una foto, com que hem «marxat» a molt bon ritme, hem aconseguit el nostre objectiu.
A l’entrada del camp ens esperava la Núria M. i ens ha deixat la Marissa. En pocs minuts ha arribat la Marga. Hem entrat i ens ha sorprès tot el gran ambient familiar que hi regnava. El centre del camp estava replet de nenes i nens, alumnes de primer i segon de Primària de les escoles de Santa Cristina d’Aro (Escola Pedralta) i de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró (Escola Vall d’Aro, Escola Fanals i Escola Estanys), vestits de blanc amb un mocador vermell. Feien molt goig, ballant disposats en diverses rotllanes. Els familiars, el professorat i els acompanyants i visitants ho presenciàvem perfectament des de dalt la tribuna.
El Dans’Aro és una activitat que forma part del projecte «Eduquem la Vall d’Aro» que té com a objectiu fomentar els valors educatius, la cohesió i el treball compartit entre els centres i difondre les danses tradicionals catalanes.
En aquesta tercera edició també hi ha participat alumnat de l’Institut Ridaura, que ha portat els Capgrossos del Centre Avenir Fanalenc de Platja d’Aro, aportant un toc festiu i tradicional a la jornada.
S’ha reservat la sardana com a darrera dansa i ens hi hem afegit, barrejades entre la mainada. Ha sigut espectacular: no era ben bé una rotllana, sinó més aviat un enorme rectangle que resseguia tot el perímetre del camp; i, al so de la sardana moderna «Mamma mia», hem ballat un parell de tirades de curts i de llargs, per acabar amb el «Visca» que tant agrada a la mainada.
Un cop acabat el festival, hem anat a recuperar els cotxes per arribar-nos a Sant Pol on s’hi ha afegit l’Agustí i on hem fet un parell de ganxotapes: hem començat amb la «Patata d’Olot Las Dunas» (#07), del «Barcarola Hotel-Restaurant Las Dunas», i hem acabat repetint la «Gilda de salmó marinat amb cremós d’alvocat i vinagreta de getaria» (#39), del «The Pink Elephant».
La veritat és que ha sigut una matí ben divers, divertit i complet, on hem combinat salut, cultura i gastronomia, com sempre, amb molt bona companyia. Ah! I hem caminat uns 6kms!!!
Més fotos >>> 260424 – MARXA NÒRDICA, DANS’ARO I GANXOTAPES