Avui un nou èxit de convocatòria, malgrat les previsions de pluja! Hem sigut un grup de 42 persones les qui ens hem trobat a les 8:00h del matí per pujar a l’autocar que, conduit per en Rosendo (que catxondo que és!), ens ha portat fins a Vilallonga de Ter on hem arribat a les 10:00h. Amb moltes ganes de cafè i pipí, ens hem trobat l’únic bar del poble, “Can Pastoret”, excepcionalment tancat per vacances de cap de setmana llarg. Crec que tothom ha pogut resoldre el seu el pipí “in nature”, però ha quedat pendent el cafè.

A les 10:30h la majoria han començat l’excursió pujant fins al Mirador del Drac, un petit museu d’escultures a l’aire lliure, un lloc sorprenent, ple de misteri i envoltat d’una de les moltes llegendes que tenen com a protagonista principal el drac.

Per sort, ens han informat de que el bar “La Piscina” estava obert i, quan ha baixat tothom del mirador, hi hem anat espitos@s a fer el cafetó, de dos en dos perquè la cafetera no estava massa “catòlica”.

Un cop refet@s amb el cafetó, a les 11:30h hem iniciat la caminada seguint el tram de la Ruta del Ter que va des de Vilallonga de Ter fins a Camprodon, seguint la dreta de la llera del riu Ter. Hem transitat per una pista de terra planera, molt bonica i agradable, sota els arbres, fins a la Font Blanca, sota un gran plàtan, i fins la Font Negra, amb una àrea d’esbarjo i resclosa. Hem continuat per la pista entre freixes molt alts i antics murs de pedra seca fins arribar al desviament que, deixant el riu, ens ha permès enfilar fins dalt La Roca per una llarga i continuada pujada. El camí ens ha abocat a una carretera asfaltada amb una bona panoràmica de la Roca i de la vall des d’aquest punt.

Hem dedicat una bona estona per visitar molts dels raconets de La Roca i bona part del grup ha pujat fins dalt el mirador. Un munt de fotos i, un cop ens hem retrobat, hem baixat per anar a buscar el camí que ens ha portat fins una petita àrea d’esbarjo amb l’oratori de la Verge del Raïm.

Tot seguint el camí, hem passat per una central hidroelèctrica i hem arribat al Pont del Molí on hi ha una font ombrívola sobre el riu, i pocs metres més endavant ja hem entrat a Llanars. Hem seguit carretera avall, pel voral ample, fins a arribar a l’Església de Sant Esteve (s.XII), on ens hi hem encantat una bona estona (uns més que altres!).

Hem creuat tot Llanars per un ample passeig al costat de la carretera i hem tornat a la llera dreta del riu Ter resseguint tot de prats de pastura protegits per un filat metàl.lic pel bestiar. Hem arribat a la Font de la Forcarà a pocs metres de l’entrada a Camprodon. Ens hem entretingut tant que no hem pogut fer la visita prevista de la vila: just hem passat pel camí central i vist i fotografiat l’emblemàtic i antic Pont Nou de pedra (construït també el s.XII).

Ens hem reunit amb el grupet que no ha fet la caminada i hem anat cap l’autocar on ens esperava en Rosendo, a les 14:30h “o’clock”, per anar a dinar al restaurant “Can Tiranda” de Setcases. Hi hem trobat quatre taules molt ben parades i en un no res ja han començat a arribar els plats prèviament escollits per cadascú. Tot el menjar estava molt bo i el vi, també, (ens hem assabentat de que és vi d’Espolla).

La Marga G. i en Manel E. ens han sorprès obsequiant-nos amb unes copes de cava per celebrar el seu recent casament pel qual hem brindat fent molta xerinola.

La Carme C., en representació d’Ermessenda i excusant a la nostra Presi, ha fet entrega de: 1) el regal que havia quedat pendent per en Manel E. en agraïment a la xerrada que ens va fer sobre el plàstic, 2) el lot de regalets que havien quedat pendents per la Queta per haver entrat a la web en motiu del seu primer aniversari i 3) un parell de xumets de caramel per la Carme T. i en David M., les dues persones més “babies” que han entrat recentment a formar part d’Ermessenda.

Després d’una mica més de sobretaula amb cafès i infusions, hem sortit per fer una petita volta per la vila, hem vist la platgeta i, de nou, cap a l’autocar per iniciar el camí de tornada cap a casa.

Dins l’autocar, a part d’aprofitar per informar sobre les properes activitats d’Ermessenda i fer el sorteig de rigor, aquesta vegada hem tingut un concert sorpresa a càrrec de la Carme T. que té una veu prodigiosa que ens ha posat “la gallina de piel”, emocionant, fins i tot, a en Rosendo que no ha pogut evitar demostrar que l’hi agrada molt la música clàssica.

Hem arribat a les 20:00h al pàrquing de sorra de Santa Cristina d’Aro i, després d’acomiadar-nos cantant “L’hora dels adéus”, hem donat per acabada la sortida d’avui.

Moltes gràcies de nou a tothom per la confiança! Ja estem programant la propera!!!