Aquest matÃ, en el punt de trobada, passades les 9:30h, no tenÃem massa clar cap on anar a caminar. Hem valorat diverses propostes i ens hem decantat per una que feia molt temps que no havÃem tornat a fer: anar fins a Romanya amb els cotxes i fer la ruta fins a la Font Josepa.
Hem sigut 10 persones i hem iniciat la caminada pocs minuts abans de les 10:00h. Ens hem trobat amb un entorn molt més humit i molt i molt més verd del que pensà vem i amb una variada vegetació que feia goig de passar-hi; tanmateix com si passéssim per un jardà botà nic.
Durant una estona hem resseguit el tancat dels rucs de les Gavarres fins que ens hem trobat amb un extens bassal d’aigua que ens ha obligat a «saltar» el tancat per tal d’esquivar-lo. Just en aquest petit tram, la Queta ha localitzat el «collaret» amb la placa d’un dels rucs, en «Romanû. Hem trucat a l’Aleix (el responsable dels rucs) i s’ha alegrat molt de la troballa, perquè es veu que feia temps que el buscava sense èxit.
Hem seguit caminant per un camà de pista que, a banda i banda, estava vorejat de grups d’enormes i irregulars roques que a vegades, enmig dels camps verdosos, juntament amb algun grup d’arbre, feien boniques composicions paisatgÃstiques. N’hem fotografiat unes quantes!
Hem arribat sense perdre’ns a la Font Josepa. Hi hem descansat una estoneta, hi hem deixat el «collaret» d’en «Romanû en un racó acordat amb l’Aleix, hem fet quatre fotos més i tornem-hi!
Sense cap dificultat, també hem sabut trobar el camà fins la Barraca d’en Furroi, amb unes vistes precioses de les muntanyes del voltant. Quatre fotos més i camà de tornada! Però tornant hem recordat també el desviament per veure el Dolmen d’en Roquet que, evidentment, hem visitat.
I amb la satisfacció d’haver aprofitat bé el matÃ, gaudint d’una natura esplèndida i amb una agradable companyia, hem retornat als cotxes. Abans de separar-nos hem fet recompte dels quilòmetres caminats (gairebé 7kms) i de tot el que hem recollit: violetes, flors de tota mena, manats d’espà rrecs (ah! i el «collaret» d’en «Romanû!!!).
Un cop a baix el poble, una part del grup ens hem arribat fins el «Riu d’Or» per fer-hi la cerveseta-recompensa.
Més fotos >>> 250311 – FINS LA FONT JOSEPA